25 april 2012

Hade visst en samling!




Gårdagens snabba loppisvända resulterade i ytterligare en såskanna! Jag vet, jag behöver den inte alls, men det var helt omöjligt att lämna den på hyllan.
Just den här såskannan påminner mig dessutom om min mormor eftersom hon hade en hel servis med denna dekor (som jag sörjer att jag inte tog tillvara när hon gick bort) 



Gjorde en liten såskanneinventering i skåpen och hittade en hel liten samling:
1. Safari
2. Koster
3. Ylva







1.Lansett (nu, Sandra kan du komma och hämta den, det är fullt skåpet!)
2. Vieta (den gröna)
3. Okänd (den längst bak)
4. Vesta








Denna lilla lampa med teakfäste fastnade jag för också, den ska sitta på väggen i kontoret är tänkt.


3 kommentarer:

  1. Det ÄR svårt att lämna kvar såskannor... Fint med tre Helmer Ringström (Safarai, Ylva och Lansett):

    SvaraRadera
  2. Vad roligt, jag såg Safari för första gången igår, då jag köpte två assietter med den fina dekoren. Och nu ser jag den här. Så är det ofta, tycker jag. :)

    SvaraRadera