12 december 2012

Lite tankar

Snö ute och julen står för dörren. Ändå har inte den rätta julkänslan infunnit sig, undrar varför? Kanske för att jag inte riktigt haft tid att stanna upp och njuta, stressad över allt som "måste" göras nu inför julen, både hemma och på jobbet. Ändå lägger jag ribban lågt, mycket lågt om man jämför med många andra...
Och på jobbet gäller det att knyta ihop säcken nu inför det nya budgetåret, få ut alla fakturor, göra alla inköp som ska vara klara innan det blir nytt år. Jag jobbar järnet nu i fyra dagar till, sedan har jag faktiskt tagit semester några dagar nästa vecka. Det ska bli skönt...


Inte finns det riktig tid för loppisbesök heller, eller är det kanske lusten som sviktar där också? Jag visar iallafall upp ett par dukar jag hade med mig hem för en tid sedan. Engångsdukar i härligt hysteriska 70-talsfärger. Tanken att de legat ouppackade och oanvända i närmare 40 år är hisnande!

1 kommentar:

  1. Jag tror att de flesta känner igen sig i det du beskriver just nu. Det är så mycket som ska hinnas med innan jul så man hinner inte stanna upp och njuta. Synd!!

    SvaraRadera