19 december 2012

Ny loppis


En ny loppis har öppnat i samhället där jag jobbar. Tyvärr hade jag inte möjlighet att gå dit på öppningsdagen, utan först ett par dagar senare. Fina lokaler, billiga priser men väldigt tomt på hyllorna. Och det är klart, att i ett litet samhälle som Kisa kan det omöjligt finnas utbud för så pass många loppisar, det blir konkurrens om grejorna.
Det var nästan så att jag gick hem tomhänt, och det hör ju inte till vanligheterna. Men iallafall så fick jag med mig en  snygg Gabrielskål.

 Hemma väntade redan en vas i samma serie. Dock är skålens vita mönster snyggare, det syns inte lika tydligt på vasen. Annars passar de ju bra ihop.

1 kommentar:

  1. Å jag har haft en vas i samma serie, som jag sålt vidare redan. Annars kunde du ha fått den, så hade du haft en samling :)

    Se här:
    http://lamome-oldfashioned.blogspot.se/2011/08/vas-fran-gabriel.html

    SvaraRadera