15 juni 2012

Krukor


Igår var jag på ett möte i Linköping, och när jag är det försöker jag hinna med åtminstone en loppis på vägen hem. Och igår var inget undantag, fast jag egentligen inte hade tid tog jag en sväng till återvinningen. Jag skulle hem o laga middag och efter mitt loppisbesök insåg jag att middagen fick bli färdiggrillad kyckling och potatissallad om vi över huvudtaget skulle hinna i tid till kvällen skolavslutning.  
Hittade jag något då? Jo, lite ytterkrukor i olika modeller. Bla denna, egentligen inte riktigt min smak, men står det Uppsala Ekeby i botten och 10 kronor på prislappen vore det kriminellt att inte köpa den.

  

Denna har en given plats i mitt 70-talsvardagsrum. I botten står det att den är tillverkad i Gamla Linköping. Där har man ju varit några gånger...



En tysk, som också fick följa med hem. Kommer nog också att finna sin plats så småningom.



Fast jag inte själv har kvar min Lansettservis så är det kul att fortsätta samla till Sandra. Detta uppläggningsfat blev mitt för ynka 25 kronor. Visserligen är glasyren sprucken o lite ful på sina ställen, men ändå, ett riktigt fynd tycker jag.

2 kommentarer:

  1. Värst vad alla hittar krukor utom vi :)

    Vi har Lansett tallrikarna och de äter vi på dagligen. Från början gillade jag inte dekoren så värst mycket men nu fullkomligt älskar jag den. Hade gärna haft ett fint uppläggningsfat också. Hur många delar har du/ni?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet inte riktigt vilka delar Sandra har, men flera tallrikar i olika storlekar, två uppläggningsfat, smörask, stor o liten tillbringare vet jag att jag gett åt henne.

      Radera