13 juni 2012

Presenter o lite fynd



Jag har under min utbildningstid haft turen att ha en mentor. Ing-Marie heter hon och arbetar som rektor i samma kommun som mig. Hon har varit en enorm tillgång och ett stort stöd för mig det senaste året och jag hoppas att vi fortsätter att hålla kontakten även efter att min utbildning är klar.
Hon vet om mitt enorma loppisintresse och vad för typ av grejor jag gillar, så gissa om jag blev glad när jag fick den här tavlan av henne! Visst är den jättefin?
  


 Jag har fått alleles för många fina presenter den här veckan, fler än vad jag förtjänar. Vi hade sommarfest på jobbet igår (som vi inledde med ett svettigt zumbapass-mycket uppskattat!) och av mina anställda fick jag denna härligt somriga blomgrupp.




När jag ändå var i fotartagen så kunde jag inte låta  bli att leka med min nya kamera lite...

 
 
En anställd, som läst min blogg och sett vad jag gillar hade rensat i sina skåp och undrade om jag ville ha dessa (klart jag ville!). Den bruna ljuslyktan tyckte jag att jag sett förut...



...och mycket riktigt, i ett av min "loppisskåp" stod den, fast i blått. Nu får de pryda altanbordet i väntan på mysiga sommarkvällar då man kan sitta ute precis hur länge som helst.



Ljusstakarna som jag hittade i helgen får också äran att hänga på altanen. De är lite skamfilade, rostiga och nötta och en glasbit saknas, så då passar de alldeles utmärkt ute, då är det bara snyggt om de rostar ännu mer.


Dessa två stjärnor (varav den ena köptes i helgen) får agera bling-bling i vildvinet.


3 kommentarer:

  1. Vad snyggt det blev med 2 lyktor, bara fint att de skilde sig lite i färg. Tänk vad roligt det är när man får saker som folk har tröttnat på! Tack för din snälla kommentar hos mig!

    SvaraRadera
  2. Ljusstakarna blev jättebra ute på altanen och jag gillar bling.bling med... Alltid kul med det lilla oväntade.

    SvaraRadera