10 juli 2015

Blandade fynd


Det var visst inte så svårt att hitta ljus till Paroljusstaken som jag trodde. Fyra oöppnade paket stod och väntade på mig på erikshjälpen. Lite retroböcker och tidningar är alltid kul att fördriva tiden med när semestervädret inte visar sig från sin bästa sida.


Lite lampor i olika former har jag också släpat hem i veckan.


Denna köpte jag för fotens skull. Skärmen kommer nog att bytas ut, tycker den är alldeles för stor. Fast det är också viktigt att man inte sätter en för liten skärm på en så pass klumpig fot, det blir inte snyggt det heller. Men än så länge vet jag inte vart den ska stå, så skärmvalet får dröja lite.


"Hej 70-tal!" säger denna. Ska stå i 70-talsrummet där denna tapeten så småningom ska upp på en vägg.


Där kommer också dessa två fönsterlampor hänga. Men först måste jag byta ut elen helt för den är i ganska dåligt skick, och det känns inte säkert.


Sedan var det då mitt jättefynd jag gjorde. Lilla Adam av Lisa Larsson som jag betalade blott tio kronor för. Han stod på ett bord med hysteriskt mycket krimskrams men jag hade "fyndglasögonen" rätt inställda och fick syn på honom. Och när de inte vet vad som säljs, ja då det är då man kan fynda. Men det är ju så loppis ska vara tycker jag. Och en Adam vill ju ha sin Eva, så nu får jag spana vidare efter henne!
 UE-krukan stod på samma bord och den fick jag också riktigt billigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar