26 juli 2015

Djupdalen levererar!

Bästa sommarloppisen i Djupdalen som har öppet på lördagar, där hittar man alltid något. Nu hade jag inte varit där på några veckor, men igår efter avslutat morronpass på djurhemmet svängde jag förbi på vägen hem.
Och tänk, där stod två kornischer och väntade på mig. Jag har ju ett mål att hitta en kornisch till vardagsrummet, men då det skulle innebära en längd av närmare 4 meter har jag insett att så stora kornischer finns inte. Plan B har nu blivit att hitta flera mindre och skarva ihop en i passande storlek. Inte helt lätt det heller har det visat sig då de finns i flertalet tjocklekar och bredder.
Dessa två var iallafall i samma bredd, och kanske skulle de passa med någon av de jag har undanstoppade här hemma...  Och idag var turen med mig för tänk att en passade.
Sedan återstod bara jobbet att få tre kornischer till en på ett snyggt och stadigt sätt. Men med hjälp av flertalet vinkeljärn samt skarvjärn så sitter den nu, efter ett antal timmars slit, på plats!

Och här har ni hela fönstret. Stilpoliserna sliter säkert sitt hår, för här blandas det vilt med både 50- och 70-tal, och lite modernt. Hela vardagsrummet är förresten en hel brun/orange explosion och med teak- och björkmöbler. Och jag älskar det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar