19 juli 2015

Stolsomklädning




Stolen jag fyndade för ett tag sedan med den snygga modellen men det hopplöst hemska tyget, ja den har bra stått där. Alldeles för många andra projekt har kommit emellan. Tanken är att även den ska passa in med de andra två möblerna jag klätt om till gästrummet.


Men nu har jag tagit mig i kragen och börjat klä av den, och det kommer att bli ett litet helvete att klä om den.
Eller en utmaning ska jag väl säga. Tänker så att om jag tar bort ett stycke i taget och noga memorerar hur det är fastsatt så ska det väl gå att göra om allt med ett nytt tyg fast i omvänd ordning... Vi får väl se hur det går.
Jag tyckte inte riktigt att 70-talstyget som satt på passade ihop med stolsmodellen och jag hade rätt, för på halva ryggstödet (framsidan) satt originaltyget fortfarande kvar.
Och nu ska den få nya kläder igen.

3 kommentarer:

  1. Det blir nog superfint när det är klart! Hoppas på uppdatering då :)

    SvaraRadera
  2. Det blir nog jättebra, fota alla detaljer, man glömmer fort hur det satt :)

    SvaraRadera
  3. Jag brukar fota under tiden jag klär av stolen så har jag en liten bildmall sen :)

    SvaraRadera