17 februari 2012

Fredag till halva priset


Fredag, och favvoloppisen firar 1 år. Och det firar de stort med halva priset i hela butiken. Tror ni jag var där när det öppnade? Lite småsaker fick jag med mig hem. Karaffen och burken med rödklöver ska Sandra få som namnsdagspresent när hon kommer hem och hälsar på idag. 



När Sandra fjyttade fick vi ett rum över som vi nu håller på att göra iordning, måla om och så. Meningen är att ha dator och arbetsplats där, och en extrasäng för barn som längtar hem lite ibland...
Hittade den här lampan idag för 30 kronor, och min tanke är att den ska hänga där i taket. Blir nog bra, just nu har vi en "övervintrad" barnkammarplafond med hundvalpar på i taket i det rummet.

5 kommentarer:

  1. lampan var ju helt toksnygg! finfint fynd :)

    SvaraRadera
  2. Lampan var både snygg och till vicket pris!! Grattis! Vilken juste idé av loppisen att fira 1års jubilieum. Det borde fler ta efter...

    SvaraRadera
  3. Kul med ny lampa! Jag själv hämtade en från Tradera idag som snart ska upp i hallen!Den visar jag förstås när den är på plats!

    SvaraRadera
  4. Hejhej Ann-Charlotte,
    vilka fina fynd- du måste vara riktigt nöjd. Tillbringaren (?) längst bak till vänster påminner lite om formerna på glaset i Glasblåsarns barn.

    Och så kul att ni gör om ett rum. Det vore kul att se hur ni har tänkt er och hur det blir. Jag tycker att det alltid är roligt att se före- och efterbilder. Och det vore extra kul om du vill visa upp ditt projekt på Byggla. Där har vi flera andra som gör om rum som du kan få tips och idéer ifrån. Just nu har vi även en tävling som handlar just om att måla om henne. Vill du veta mer kan du maila mig på vendela@byggla.se så berättar jag mer. Är du intresserad kan du även få ett litet tack.
    Lycka till med rummet! :)
    Mvh
    Vendela på Byggla

    SvaraRadera