1 juli 2012

Rimforsa marknad


Igår var det marknad i samhället Rimforsa där jag bor, och idrottsföreningen hade sin årliga auktion och loppmarknad. Det är på sådana loppmarknader som man kan göra de riktiga fynden. Där loppisborden bågnar av skänkta saker, det mesta är "skit", men tränger man sig fram snabbt och har loppisögat rätt inställt
brukar man kunna hitte både det ena och andra. Igår var det dock ont om fynd, men ett gäng gamla ytterkrukor för nästan inga pengar alls är ju inte helt fel.



Och en vas av Mari Simulson. Ax heter den. Den uppmärksamme ser dock att den är avslagen, ett par centimeter fattas av vasens topp! Något som jag helt missade i stridens hetta!



En trasig vas är väl ingenting man direkt ställer på finhyllan, men ute tillsammans med andra gamla ytterkrukor tycker jag att den kan få stå.



 Argilla "såspanna med fat", formgiven av Atterberg köpte jag för att jag redan har en stor skål i serien. Sedan tycker jag att glasyren är himla läcker.



 Ljuslykta från Rejmyre. Visst är det Pärlan den heter?



Skål köpt till min jobbarkompis Anki. Hon samlar på pjäser från Bromma keramik, och hoppas att hon inte har denna redan.



Två teakbrickor för en tjuga. Dessa ska Sandra få, själv har jag redan alldeles för många...

1 kommentar:

  1. Visst är det roligt med loppis. Man hittar alltid saker man inte visste att man behövde eller ville ha:)

    Visst heter ljuslyktan Pärlan, har själv några stycken av dessa i olika storlekar och färger. Köpta på olika loppisar för 5-10 kronor styck.
    Jättehärliga.

    SvaraRadera